COVID19’un Sebep Olduğu Kaygıyla Başa Çıkma Yolları

COVID19’un Sebep Olduğu Kaygıyla Başa Çıkma Yolları

COVID19, hepimizin hayatını ciddi bir boyutta etkiliyor. Bu pandeminin üzerimizdeki en büyük etkisi ise; anksiyete, yani kaygı. Çünkü gündelik hayatımızdaki en basit alışkanlıkları bile değiştirmek zorunda kaldık. Bu da, etrafımızdaki her şeye kaygıyla yaklaşmamıza sebep oluyor.

Biliyoruz ki; yalnızca içinde bulunduğumuz bu durumda değil, kaygıyla baş etmek ve kaygıyı yönetebilmek her zaman zorlu bir süreç. Biz de, COVID19’un yarattığı kaygıyla mücadele edebilmenize yardımcı olabilmek için bazı önerilerde bulunmak istedik.

  • Öncelikle, uzmanların ve yetkililerin hijyen, beslenme ve izolasyon konularındaki uyarılarını mutlaka dikkate almalısınız.
  • Mümkün olduğunca evden dışarı çıkmamalı; hem kendinizi ve sevdiklerinizi hem de toplumu korumalısınız.

Kaygıyı yenmek içinse;

Tıpkı bedeninizi ve eşyalarınızı sterilize ettiğiniz gibi, zihninizi de sterilize etmelisiniz. Bunun için ilk adım, bilgi kirliliğinden uzak durmaktır.

Sosyal medyada sıklıkla karşımıza çıkan komplo teorilerine ve hatalı bilgilere kulaklarınızı tıkamalısınız. En doğru bilginin konunun uzmanlarından geleceğini hatırlamalısınız.

Kaygının hem temelini oluşturan hem de devamlılığını sağlayan düşüncelerinizden uzaklaşmak için sevdiğiniz şeylerle ilgilenebilirsiniz. Bu süreçte hobilerinize daha fazla vakit ayırabilir, hep öğrenmek istediğiniz ancak zaman bulamadığınız uğraşlara yönelebilir ya da o hep yarım bıraktığınız kitapları okuyabilirsiniz.

Sevdiklerinizin size destek olabilmeleri için onlarla kaygınızı paylaşmaktan çekinmemelisiniz. Ancak konuştuğunuz tek konu da tüm dünyayı etkisi altına alan bu salgın olmamalı. Dijital ortamdaki bilgi kirliliğinden olduğu kadar, sosyal bilgi kirliliğinden de uzak durmalısınız.

Bir diğer açıdansa, haberlerden tamamen uzak kalarak ya da bu konuyla ilgili hiç konuşmayarak duygularınızı ve düşüncelerinizi bastırmak yerine işlevsel hale getirmelisiniz. Bilmeli, yeniden değerlendirmeli;  soruna değil çözüme odaklanmalısınız.

Kaygınıza dair, sevdiklerinizle konuştuğunuz gibi kendinizle de konuşmalısınız. Doğru ve yanlış olduğunu düşündüğünüz fikirlerinizi değerlendirmelisiniz.

Bilgi eksikliği ve belirsizlik çoğu zaman kaygının temel sebeplerindendir. Kaygı düzeyinizi düşürmek için güvenilir kaynaklarda yer alan makaleleri okuyabilir ve uzman görüşlerini takip edebilirsiniz. Fakat unutmayın ki; özellikle bu dönemde, tek doğruya ve kesin bilgilere ulaşmak mümkün olmayacaktır. Araştırmacı olmaya ve merak duygunuzu canlı tutmaya devam etmeniz kaygınızdan uzaklaşmanıza yardımcı olabilir.

İşe gitmek zorundaysanız ve evde kalamıyorsanız, yine odak noktanızı bu konudan uzaklaştırmalısınız. İşinizle ilgili sizi motive edecek şeyleri keşfetmeye çalışmalı, iş yerinde olduğunuz sürece orada bulunduğunuzu unutmadan çalışmaya ve üretmeye devam etmelisiniz.

İç diyaloglarınız, sevdiklerinizle paylaşımınız, rutinleriniz ve aktiviteleriniz kaygıyla başa çıkmanıza engel olamıyorsa, çevrimiçi (online) terapi hizmetimizden faydalanmak ve size bu konuda yardımcı olabilecek uzmanlarımızla görüşmek için Katarsis Psikolojik Danışmanlık Merkezi’ni arayabilir, info@katarsis.com.tr e-posta adresimizden bize ulaşabilirsiniz.

Hep birlikte sağlıklı yarınlara…

Kapak görseli kaynak: www.ximenaarias

Etiketler: , , , Kategori: Genel

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir.

Önemli Bilgilendirme!

Normalleşme sürecine girdiğimiz bu dönemde, yüz yüze görüşmelerimiz, tüm gerekli tedbirlerin hassasiyetle alındığı danışmanlık merkezimizde gerçekleştirilmektedir. Aynı zamanda çevrimiçi görüşmelerimiz devam etmektedir.

Detaylı bilgi için: info@katarsis.com.tr